Σε ό,τι αφορά το κοινό στο οποίο στοχεύει το Πρόγραμμα OiRA, είναι σημαντικό να γίνει διάκριση μεταξύ:
- των ενδιάμεσων φορέων του EU-OSHA σε επίπεδο ΕΕ ή κρατών μελών (π.χ. οι εθνικές αρχές ΥΑΕ και οι κοινωνικοί εταίροι/φορείς που αναπτύσσουν συγκεκριμένα ψηφιακά εργαλεία OiRA) και
- των τελικών χρηστών (δυνητικά τα εκατομμύρια πολύ μικρές και μικρομεσαίες Επιχειρήσεις/οργανισμοί στην ΕΕ-27).
Στους ενδιάμεσους φορείς του EU-OSHA περιλαμβάνονται:
- τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, καθώς και η Νορβηγία, η Ισλανδία και το Λιχτενστάιν,
- δημόσιοι φορείς που ασχολούνται με τα θέματα ΥΑΕ,
- οι 40 περίπου επίσημα αναγνωρισμένοι ευρωπαϊκοί κλαδικοί οργανισμοί των κοινωνικών εταίρων στον τομέα της ΥΑΕ που συμμετέχουν στον κοινωνικό διάλογο σε επίπεδο ΕΕ,
- οι κοινωνικοί εταίροι σε επίπεδο κρατών μελών.
Για ποιους τελικούς χρήστες προορίζεται το Πρόγραμμα OiRA;
Το Πρόγραμμα και τα ψηφιακά εργαλεία OiRA έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο επωφελή για τις μικρότερες επιχειρήσεις. Το Πρόγραμμα OiRA έχει αναπτυχθεί για να τους προσφέρει εξειδικευμένη στήριξη στην εκτίμηση των επαγγελματικών κινδύνων και να τις βοηθά στην εκπόνηση τεκμηριωμένης εκτίμησης των κινδύνων (γραπτή Μελέτη Εκτίμησης του Επαγγελματικού Κινδύνου, Μ.Ε.Ε.Κ.), όπου περιλαμβάνεται Σχέδιο Δράσης (μέτρα πρόληψης και προστασίας) προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε επιχείρησης/οργανισμού.
Ωστόσο, το OiRA μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για την εκτίμηση των κινδύνων σχετικών με την υγεία και την ασφάλεια που ενδεχομένως ελλοχεύουν στον χώρο εργασίας του.
Επιπρόσθετα, τα εργαλεία OiRA αξιοποιούνται ως εκπαιδευτικά εργαλεία στο πλαίσιο της προαγωγής και ενσωμάτωσης των βασικών αρχών ΥΑΕ στους τομείς της εκπαίδευσης, της επαγγελματικής κατάρτισης (συμπεριλαμβανομένης της μαθητείας) και της δια βίου μάθησης, έχοντας ως απώτερο σκοπό την ανάπτυξη, καλλιέργεια και προαγωγή νοοτροπίας πρόληψης των κινδύνων:
α) σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε νέους και εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σε προγράμματα μαθητείας καθώς και σε φοιτητές και εκπαιδευτικούς από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και
β) σε εργοδότες ή εργαζόμενους οι οποίοι προκειμένου να αναλάβουν το ρόλο και τα καθήκοντα του Τεχνικού Ασφάλειας στην επιχείρησή τους (εφόσον πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από την εθνική νομοθεσία για την ΥΑΕ), παρακολουθούν προγράμματα επιμόρφωσης Γ΄ και Β΄ κατηγορίας που διοργανώνουν δομές επαγγελματικής κατάρτισης για την ΥΑΕ και στο πλαίσιο αυτό ενημερώνονται για τη χρησιμότητα και μαθαίνουν πώς να αξιοποιούν στην πράξη τα ψηφιακά εργαλεία OiRA.
Όλες οι προαναφερθείσες κατηγορίες, έστω και για διαφορετικούς σκοπούς, συνιστούν επίσης δυνητικούς τελικούς χρήστες των ψηφιακών εργαλείων OiRA.